Seizoen 2017-2018

   

Concertagenda

Donderdag 14 september 2017

Festival: Musica Sacra – Ensemble Michamix
Locatie: Maastricht, Bordenhal
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Vrijdag 15 september 2017

Festival: Musica Sacra – Ensemble Michamix
Locatie: Maastricht, Bordenhal
Aanvang: 22:00 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Zaterdag 16 september 2017

Festival: Musica Sacra – Ensemble Michamix

Locatie: Maastricht, Bordenhal
Aanvang: 16:30 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Zondag 17 september 2017

Festival: Musica Sacra – Ensemble Michamix
Locatie: Maastricht, Bordenhal
Aanvang: 13:00 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Dinsdag 26 september 2017

Ensemble Michamix
Locatie: Amsterdam Bellevue
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Zaterdag 4 november 2017

ZaterdagMatinee – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Concertgebouw (grote zaal)
Aanvang: 14:15 uur
Programma: Mascagni: Rapsodie satanica

Dinsdag 7 november 2017

Ensemble Michamix
Locatie: Haarlem, Toneelschuur
Aanvang: 20:30 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Zaterdag 11 november 2017

Ensemble Michamix
Locatie: Den Bosch, Verkadefabriek, kleine zaal
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Zondag 19 november 2017

Ensemble Michamix
Locatie: Amersfoort, Lieve Vrouw
Aanvang: 16:00 uur
Programma: Theatervoorstelling ‘Kus de regen’

Donderdag 21 december 2017

Pieces of Tomorrow – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Utrecht, Tivoli Vredenburg
Aanvang: 21:00 uur
Programma: Mahler: Symfonie no. 3 in d klein

Vrijdag 23 december 2017

AVRO-TROS Vrijdagconcert – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Utrecht, Tivoli Vredenburg
Aanvang: 20:15 uur
Programma: Mahler: Symfonie no. 3 in d klein

Vrijdag 9 februari 2018

AVRO-TROS Vrijdagconcert – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Utrecht, Tivoli Vredenburg
Aanvang: 20:15 uur
Programma: Verdi: La forza del destino

Zaterdag 14 april 2018

ZaterdagMatinee – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Concertgebouw (grote zaal)
Aanvang: 14:15 uur
Programma: Bartok: Hertog Blauwbaards burcht (opera)

Zaterdag 23 juni 2018

Holland Festival Proms concert – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Concertgebouw (grote zaal)
Aanvang: 17:00 uur
Programma: Benjamin: Sometime Voices

Maandag 25 juni 2018

De Nederlandse Opera – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Muziektheater
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Benjamin: Lessons in love and violence (opera)

Dinsdag 26 juni 2018

De Nederlandse Opera – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Muziektheater
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Benjamin: Lessons in love and violence (opera)

Donderdag 28 juni 2018

De Nederlandse Opera – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Muziektheater
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Benjamin: Lessons in love and violence (opera)

Zondag 1 juli 2018

De Nederlandse Opera – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Muziektheater
Aanvang: 14:00 uur
Programma: Benjamin: Lessons in love and violence (opera)

Dinsdag 3 juli 2018

De Nederlandse Opera – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Muziektheater
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Benjamin: Lessons in love and violence (opera)

Donderdag 5 juli 2018

De Nederlandse Opera – Radio Filharmonisch Orkest
Locatie: Amsterdam, Muziektheater
Aanvang: 20:00 uur
Programma: Benjamin: Lessons in love and violence (opera)

  •  “Wie eine Fülle edler Perlen, an einer Schnur aufgereiht, kamen die Harfenklänge von Veronique Serpenti bei Händels Harfenconcert daher. Die begleitenden Streicher Nahmen ihr Vorlagen gerne auf, so dass sich eine köstliche musikalische Unterhaltung mit viel guter Melodik, fein dosierter Dynamik und packender Rhythmik einstellte.”
    Rhein-Neckar Zeitung
  • “Serpenti entlockte ihrer wertvollen großen Konzertharfe wahrhaft symphonische Klangen“
    Waldkraiburger Nachrichten
  • “Mit Boieldieus Harfenkonzert eröffnete die Solistin Veronique Serpenti den Zuhörern eine Welt filigranen Klanges. Brillante Figurationen, vor allem im abschließenden Rondo, stehen beim Soloinstrument im Mittelpunkt. Serpentis spiel präsentierte ein tief Verständnis für die unterschiedlichen Artikulationen darin. Vor allem im Mittelsatz, welcher zwischen Elegie und romantischer Verspieltheit pendelt, ließen sich die Besucher vom runden Klang der Harfenistin über dem gedämpften Streicherteppich faszinieren.”    
    Hanauer Anzeiger
  • Unforcierte Vitalität und feinnervige Eloquenz prägten denn auch die drei übrigen Programmbeiträge: Händels in der Orgelfassung geläuferiges Harfenconcerto B-dur op. 4/6 (HWV 294 / mit der famos sanglich-markant phrasierenden Solistin Veronique Serpenti.
    Rhein-Neckar Zeitung
  • “Serpenti brillierte im Faure’s Impromptu und hat einen verbluffenden Zugang zum Publikum.“
    Haller Tagblatt